Fiat 500e: nejkrásnější a nejlevnější elektromobil do města, co známe

Dlouho jsme hledali ideální elektro auto do města, až jsme ho našli! Fiat 500e je elektromobil, na který se budete moci spolehnout. Nebudete se ho stydět zaparkovat ve městě a zároveň si  kvůli němu ani nesáhnete tak hluboko do kapsy. Jeho nízká pořizovací cena, téměř nulové provozní náklady, ikonický italský design a až překvapivě bohatá výbava mluví za vše. Za nás je Fiat 500e určitě nejkrásnější a zároveň nejlevnější elektromobil do města, který známe.

 

Fiat 500e je nejkrásnější a nejlevnější elektromobil co známe

 

Pro každodenní dojíždění do práce, na nákup a domů nemusíte jezdit ve velkém autě. Naopak to může být na škodu, když potřebujete několikrát za den parkovat. Tato elektrická verze slavné italské klasiky je proto skvělým řešením. Na svůj prťavý vzrůst totiž nabízí skvělý výkon a až překvapující mrštnost, která se vám bude v běžném městském provozu určitě hodit. Nadstandardní výbava zahrnuje mimo jiné vyhřívaná zrcátka a sedačky, parkovací senzory a nebo skvělé 6 reproduktorové stereo. S pohledem na konkurenci elektromobilů na našem trhu můžeme v klidu říct, že jde o nejkrásnější a zároveň nejlevnější elektromobil do města, co známe.

 

Kolik toho ujede?

Fiat 500e je primárně koncipovaný jako městské auto. V ideálním případě byste ho měli ráno odpojit z domácí nabíjecí stanice a s plnou baterií vyrazit do práce. Tam ho přes den nechat dobíjet. Při přesunech ze schůzky na schůzku, nebo po nákupech, vám pak pomůže přes 60 dobíjecích stanic, které jsou nyní v Praze k dispozici. Kde jsou všechny nabíjecí stanice pro elektromobily, najdete třeba na stránkách www.evmapa.cz. Častokrát se tak stane, že jedete domů opět plně nabití.

Baterie tohoto elektro auta má kapacitu 24 kWh a i když se její životnost vždy odvíjí od stylu a způsobu jízdy. Výrobce garantuje, že za prvních 8 let (nebo prvních 150 tisíc kilometrů) nespadne dojezd auta o 20 %.

Průměrný dojezd na jedno nabití se může v létě vyškrábat až na 200 km (v zimě až na 140 km). Může se to zdát málo, když si ale člověk připočte průběžné dobíjení během dne, dostane se už na poměrně slušnou vzdálenost. Zkrátka a dobře, určitě se nejedná o vůz, se kterým by se dalo jezdit na pracovní cesty po republice a nebo na dovolenou do zahraničí, ale na každodenní popojíždění po městě poslouží skvěle!

Fiat 500e je v nabídce také ve sportovní úpravě

Parkování s elektromobilem

Pro časté pražské řidiče mohou být modré zóny přímo noční můrou. Pokud máte popojíždět po městě a stavět víc jak v jedné čtvrti, už abyste si zařizovali drahá parkovací povolení. K jedné z nesporných výhod elektromobility (samozřejmě když nepočítáme výkonný elektromotor, nízkouhlíkový ekologický provoz a podporu inovativních technologií) také levné parkování. Praha a další česká města totiž v rámci podpory elektromobilů nabízí možnost majitelům elektromobilů parkovat na všech zónách téměř zdarma. A netýká se to pouze rezidentů, povolení si může vyřídit úplně kdokoli. Stačí, když si na příslušném městském úřadě necháte za 100 korun (vyřizovací poplatek) vystavit povolení a můžete celý rok stavět, kde se vám zlíbí.

 

Výkon elektromotoru

Na první pohled může nová elektrická “pětistovka” klamat svým vzhledem. Nevypadá totiž na to, že má pod kapotou schovaných 111 koní (s výkonem 83 kW). Je to sice auto koncipované na popojíždění po městě, když ale bude potřeba, můžete to s ním také slušně rozjet. Jeho výhodou je výkonný elektromotor, který má oproti běžnému spalovacímu motoru mnohem lepší předpoklady k bleskovému zrychlení (z 0-100 km to vytáhne za 8,6 s). Je proto mnohem mrštnější, než jeho benzínový kolega a také než spousta jiných aut v jeho cenové kategorii.

 

Je to nejlevnější elektromobil u nás?

Že je elektromobil oproti běžným spalovacím motorům levný na provoz, si nemusíme říkat. Nemusíte totiž například řešit výměnu a doplňování oleje, nebo vody do chladiče. A co teprve mechanické opotřebení spojky, řadící soustavy a dalších součástek motoru? U elektrického auta zkrátka tyto součástky nejsou a nebudou vám proto komplikovat život. Běžná životnost elektromobilů navíc přesahuje i milion najetých kilometrů. Jeho pořizovací cena může být na začátku vyšší, ale s nízkými náklady na provoz (cca 20 korun na 100 km), téměř nulovou údržbou a nebo parkováním zdarma se vám velká část pořizovací ceny časem vrátí. V důsledku vás může vyjít ještě levněji, než si pořizovat na první pohled „levnější“ benzínový model.

Když se podíváme na náš trh, není moc možností, jak pořídit elektromobil levněji, než za půl milionu korun. Kromě Fiatu 500e pořídíte už levněji pouze čínský Yogoma Q9 a nebo český redesign velorexu Velor-x-trike. Fiat ale mezi touto konkurencí nabízí navíc krásný stylový design a velkou výbavu. Nejedná se tedy o ten úplně nejlevnější elektromobil, který se dá na trhu najít – nejlevnější a zároveň nejkrásnější elektromobil to ale rozhodně je!

U nás najdete tento elektromobil k prodeji od 329 000 korun. Zároveň si ho ale můžete na pár dní (či měsíců) půjčit a zkusit si, jaké skvělé auto to je, cenu půjčovného vám následně odečteme z pořizovací ceny vozu:

Půjčte si nejlevnější elektromobil do města!

Kontaktujte nás