Nový Peugeot e-2008 GT Line

Dorazil k nám Peugeot e-2008 GT Line a my bychom se rádi podělili o naše dojmy.

Komfort, prostor a příjemné ovládání vozu jsou za nás to, čím e-2008 vyniká. A teď to hlavní: vy si ho můžete půjčit a vyzkoušet sami a naplánovat třeba výlet.

První dojmy – design

Už při osobním seznámení člověka hned zaujme design. Přední maska a světla na ní vypadají, jako by auto poškrábaly lví drápy. Na rozsvícená denní světla se nemůžeme vynadívat. Křivky vozu jsou hranatých tvarů. Většinou byla francouzská auta nadčasová, ale design se za chvíli omrzel. Tady je to poprvé, kdy si myslíme, že se tak nestane.

 

 

 

Interiér originální jako exteriér

Když dosednete za volant, zaujme vás v tu ránu interiér. Novým trendem je řidiče více obstavět, což je patrné i zde. Sedíte u volantu, který máte posazený přímo nad kolenama. Je takto příjemný do ruky a při samotné jízdě velmi praktický. Před sebou máte ukazatele na 3D displeji a na středu palubní desky velký displej s navigací a infotainmentem. Pod ním jako kdyby malé pianové klávesnice na rychlé ovládání klimatizace, hudby a nebo výstražných světel. Vedle sebe máte středový panel na nápoje a přihrádku na bezdrátové nabíjení telefonu. Sedačky jsou pohodlné a ergonomicky propracované. Prohlédněte si fotogalerii.

 

 

Svižná jízda a ovládání vozu

Při samotné jízdě v režimu normal byste skoro mohli mít pocit, že auto není elektromobil. Je svižné, ale nemá takovou odezvu jako v režimu sport. Auto v tomto režimu dostane ihned impuls a spustí plný výkon motoru. Velmi přijemně sedí na silnici. Možnost rychlé změny rekuperace z normálního režimu připomínající klasické auto na režim B (brake) je plynulý a zábavný. Můžete tak na okresních silnicích, z kopců a ve městě využít potenciál rekuperace a užít si řízení naplno.

Nabíjení

Elektrická řada Peugeotů má nabíjecí výkon až 75 kW. Vůz lze dobíjet znatelně rychleji. Těchto stanic s podobným a vyšším výkonem přibývá a cestování může být příjemnější. Palubní nabíječka AC má výkon 11 kW. To je obstojný výkon a velmi praktický, jakmile auto necháváte ve městě na pár hodin stát.

Kapacita baterie a dojezd

Tento elektromobil má kapacitu baterie 50 kWh a WLTP dojezd 320 km. Reálný dojezd se u elektromobilu odvíjí na základě rychlosti, akcelerace, vytápění / klimatizování a převýšení. Peugeot e-2008 má průměrnou spotřebou na 100 km okolo 14 kWh. Naše reálná zkušenost je v kombinaci město / okresní silnice / dálnice dojezd 250 km.

Pro a proti:

+ Design

+ Prostor pro řidiče a posádku, bagáž

+ Nabíjení až 75 kW

+ Jízdní vlastnosti

– výhled z vozu

– vyšší spotřeba při jízdě na dálnici