Peugeot e-2008 GT
Line: prostor, komfort a příjemné ovládání

Modernizovaný Peugeot e-2008 GT Line je vyťukaný do posledního detailu: vypadá k světu, má lepší infotainment a elektrický pohon mu jde k duhu. Novější verze je pohodlná a nabízí skvělý poměr ceny a výkonu. Auto pro klidnou a rozvážnou jízdu k vašim službám na krátkodobý i dlouhodobý pronájem. Pojďme se na něj podívat zblízka.

Charakteristika

  • bezpečný rodinný vůz
  • výkon až 50 kW, využitelných 45 kW
  • kombinovaná spotřeba činí 18 kWh/100 km
  • z 0 na 100 za 8,5 s
  • prostorná přední část vozu
  • velkorysý prostor kufru
  • praktický volant
  • zaměřeno na infotainment
  • displej o 10 palcích
  • design šavlozubého tygra s drápy

Pohodlný rodinný vůz

Pohodlné, prostorné a bezpečné auto je jako dělané pro rodiny s dětmi. Oceníte zejména jeho skvělé odhlučnění kabiny – pokud tedy děti při delších cestách na zadních sedačkách usnou, budou mít rodiče vepředu klid. Celkově má oproti řadě menších elektromobilů poměrně prostornou kabinu, a to zejména vepředu. Pokud nejste extrémních proporcí, určitě se vám v něm bude sedět pohodlně.

Svižná jízda a snadné ovládání vozidla

Při samotné jízdě v režimu normal možná získáte pocit, že tohle auto rozhodně není elektromobil. Je svižné, ale nemá takovou odezvu jako v režimu sport. Auto v tomto režimu dostane ihned impuls a spustí plný výkon motoru. Velmi příjemně sedí na silnici. Nabízí také možnost rychlé změny rekuperace z normálního režimu připomínající klasické auto na režim B (brake), který je plynulý a zábavný. Na okresních silnicích, z kopců a ve městě tak můžete využít potenciál rekuperace a užít si řízení naplno.

Bezproblémové nabíjení

Elektrická řada Peugeotů nabízí výkon až 75 kW. Využívá baterii Li-Ion s 50 kWh, z nichž je využitelných 45 kWh. Vůz lze dobíjet poměrně rychle. Palubní nabíječka AC má výkon 11 kW. To je obstojný výkon a také velmi praktický pro nabíjení, jakmile auto necháte ve městě stát alespoň na pár hodin.

Jízdní vlastnosti vozu

Designové auto zaujalo řadu řidičů především svými jízdními vlastnostmi. Zvítězilo i v prestižní anketě Evropské auto roku 2020. Jedná se o kompaktní SUV na pohon předních kol, dosahuje výkonu 100 kW/260 Nm. Využívá baterii Li-Ion s 50 kWh, z nichž je využitelných 45 kWh. Kombinovaná spotřeba činí 18 kWh/100 km a dojezd tohoto vozu je až 310 km.

Zvenku vypadá elegantně

Peugeot e-2008 GT Line vypadá velmi moderně a krásně, v bílém a tmavém provedení je to obzvláště luxusní vůz. Zákazníci oceňují jeho poměrně vysokou a výraznou přední masku, která psychologicky dodává cestujícím pocit bezpečí. Stejně tomu je i u jeho robustní konstrukce typu SUV, ačkoli jde o rozměrově kompaktní provedení. Výrazné jsou i ostře řezané boky vozu a vyvýšený zadek auta.

Sportovní volant a přední sedadla

Řidiči, kteří mají s Peugeotem e-2008 už něco naježděno, oceňují krásně tvarovaný menší sportovní volant a přední sedadla – ta spolehlivě udrží každého řidiče v sedačce i při rychlejším průjezdu ostrou zatáčkou. Celkově vůz reflektuje obecnější trend elektromobilů – tedy obstavět řidiče všemi možnými funkcemi a udělátky. Sedíte u volantu, který máte posazený přímo mezi koleny. Je velmi příjemný do ruky a při samotné jízdě si nemůžete vynachválit jeho praktičnost. Přímo před sebou máte 3D displej a na středu palubní desky další velký displej s navigací a infotainmentem. Pod ním ovládání klimatizace, hudby a výstražných světel.

I když tento Peugeot vypadá jako šavlozubý tygr, rozhodně není stavěn na nějaké závodění. O tom svědčí i výkon 100 kW/260 Mn s pohonem pouze přední nápravy. Z 0 na 100 to Peugeot vytáhne za 8,5 s.

Extravagantní interiér

Sedačky vozu zdobí příjemné čalounění a interiér je celkově pěkně navržen. Pouze prostor na zadních sedačkách není právě velkorysý, dalo by se říct, že je poplatný třídě auta, neurazí, ale rozhodně také nenadchne. Vůz má poměrně masivní práh, který poněkud znesnadňuje nastupování menším dětem či naopak starším lidem. Tuto nevýhodu vyrovnává prostorný kufr s dvojitou podlahou. Pod falešné dno tedy snadno skryjete řadu věcí včetně nabíjecích kabelů. Ovšem to vzhledem k častému nabíjení vozu není zrovna nejstrategičtější nápad. Kufr nabízí 434 litrů a po sklopení zadních sedaček až 1 467 litrů. Jeho zavírání jde lehce ztuha, ale člověk si brzy zvykne.

Hvězda na první pohled

Pro řadu řidičů je Peugeot e-2008 láska na první pohled. Jeho design totiž opravdu zaujme. Přední maska a světla vypadají, jako kdyby auto poškrábaly lví drápy, někomu zase připomíná šavlozubého tygra. Na rozsvícená denní světla je tedy opravdu radost pohledět. Křivky vozu jsou celkově hranaté. Jeho francouzský design je poměrně nadčasový a za pár let se rozhodně neomrzí.

Vyladěný interiér a design

Oproti původní verzi vozu se vylepšený na první pohled liší novými lampami na obou koncích vozu, trojice „drápů“ denního svícení v rozích předního nárazníku a také inovovanou maskou chladiče. Na první pohled vás samozřejmě zaujmou „drápy“ nahrazující předchozí „zuby“ (tedy tenkou linku na každé straně původního provedení). Kromě posílení denního svícení má Peugeot e-2008 další malé plus: vylepšená párová couvací a mlhová světla.

Infotainment na jedničku

Pokud se něco povedlo už u první verze vozu, byl to zajisté velmi slušivý designově neokoukaný interiér. I tam se ovšem dalo ještě o pár kroků posunout. K zákaznické spokojenosti došlo k zvětšení centrálního displeje na 10 palců úhlopříčky. Nový systém také nabízí snazší ovládání, které je intuitivnější. Designéři se zkrátka soustředili na infotainmant, jak jen to šlo. Displej pak doplnili o několik praktických fyzických tlačítek, například na ovládání základních funkcí klimatizace.

Řidiči, kteří už s vozem jezdí nějaký ten pátek, by vám potvrdili, že za šera jsou piktogramy v obou řadách hůře čitelné, ale použitelné určitě jsou. Oceňují zejména zapínání výhřevu sedaček nebo vnitřního okruhu ventilace, aniž by se museli zdlouhavě probírat nekonečným menu klimatizace.

 

Pokud máte zájem si Peugeot e-2008 GT Line vyzkoušet, mrkněte na ceník v nabídce pronájmů nebo nás rovnou kontaktujte přes chatové okno.